Koronabirusa
Mercedes Vitoriak ekoizpena motelduko du "neurri zorrotzagoak" saihesteko
AGENTZIAK | ERREDAKZIOA
Lantegiko zuzendaritzaren esanetan, produkzio ahalmenaren eta merkatuaren eskariaren arteko desfase handiak "ezinezko egiten du ekoizpen erritmoari eustea egungo hiru txandetan".
Mercedes-Benz Vitoriak ekoizpen-erritmoa murriztuko du urtarriletik aurrera, "ahal den neurrian enplegurako neurri zorrotzagoak saihesteko", hala nola hiru lan-txandatik bi lan-txandara igarotzea, horrek enplegu-erregulazioko espedienteak bideratu behar izatea eragingo bailuke.
5.000 langile inguru dituen lantegiko zuzendaritzak ohar baten bidez azaldu duenez, "ekoizpen-ahalmenaren eta merkatuaren eskariaren arteko desfaseak ezinezko egiten du ekoizpen-erritmoari egungo hiru txandetan eustea" enplegu-erregulazioko espedienterik aplikatu gabe.
Horrenbestez, "ahal den neurrian, enplegurako neurri zorrotzagoak saihesteko, bi ekoizpen-txandatara zuzenean pasatzea, esaterako", 2021eko lehen hiruhilekoan hiru txanda mantentzea erabaki dute, horietako baten lan-erritmoa murriztuz, lantegiaren "ekoizpen-ahalmena doitzeko", 2021ean 131.500 furgoneta egiteko helburuarekin.
Produkzio txikieneko txandako langileek gaur egungo ordutegi bera izango dute, eta haien soldata ez da murriztuko.
"Merkatuetan dagoen ziurgabetasuna eta ezegonkortasuna kontuan hartuta, ezinezkoa da epe luzerako ikuspegia izatea, 2021ean zehar ekoizpen-bolumenak ziurtatu ahal izateko. Hori dela eta, salmenten bilakaeraren arabera, ekoizpena berriro doitzeko erabaki egokiak hartuko dira", gaineratu du zuzendaritzak.
Ekoizpen-ahalmena fabrikazio-helburura egokitzeko neurri horiek aldi baterako langileei eragingo diete, baina oraindik ez dago argi zer proportziotan; izan ere, azken egunotan kontratuak berritu dituzte 2021eko martxora arte, sindikatuetako iturriek azaldu dutenez.
Gai horiek guztiak aztertzeko, lantegiko zuzendaritzak eta enpresa batzordeak bilera egingo dute datorren ostiralean.
Pandemiaren ondorioak
Pandemiak bete-betean eragin dio Mercedes-Benz Vitoriari; izan ere, hura hasi baino egun batzuk lehenago, martxoaren hasieran, urteko ekoizpena 152.200 furgonetatik 159.000ra handitzea ere planteatu zuten. Hala ere, COVID-19aren ondorioz martxoaren 16an itxi zuten fabrika, eta apirilaren 27ra arte iraun zuen itxita; ondoren, lanean hasi ziren pixkanaka, aldi baterako enplegu-erregulazioko txostena aplikatu ondoren.
Hilabete hauetan merkatua ez da errekuperatu eta "ezegonkortasuna eta ziurgabetasuna" handiak dira oraindik. Hori dela eta, duela bi aste Mercedesek ekoizpen-aurreikuspena berrikusi zuen eta 125.000 unitatetan utzi zuen; hau da, aurreko kalkuluan baino 1.400 gutxiago.