AZPIEGITURAK
Donostiako metroa handitzeko lanak Accionari esleitu dizkiote 50 milioi euroren truke
EITB MEDIA | AGENTZIAK
Satorralaia auzo-mugimenduak, bestalde, elkarretaratzea deitu du ekainaren 26rako, Mirakontxa-Easo zatiko obrei berriz ekin zaiela salatzeko.
Acciona enpresari esleitu diote, Iza eta Altuna y Uriarekin batera, Donostiako metroa handitzeko zati baten eraikuntza, 50 milioi euroren truke.
Kontratua Eusko Jaurlaritzak lizitatu du Euskal Trenbide Sarearen bidez, eta 36 hilabeteko epea aurreikusten du kontratua gauzatzeko, Accionak ohar baten bidez jakinarazi duenez.
Mirakontxa-Easo tarteak, Donostiako metroaren 2. fasean kokatzen denak, 1.943 metroko luzera du, lurpekoa da eta Kontxako eta Easoko geltoki berriak hartzen ditu.
Kontxako geltokia hirigunean bertan ezarriko da, merkataritza-jarduera handiko gunean, hiriko erdigune historikotik gertu, Kontxako pasealekuaren eta Artzain Onaren plazaren artean.
Bestalde, Easoko geltokia ere lur azpikoa izango da, eta Amara eta Morlans auzoen inguruan kokatuko da, EuskoTreneko egungo geltokiaren inguruan. Metroaren azken zatian lotuko du.
Accionak mundu osoko hainbat hiritan parte hartu du, hala nola Madrilen, Bartzelonan, Bilbon, Malagan, Sevillan, Valentzian, Quiton, Sao Paulon, Caracasen, Medellinen, Hong Kongen, Lisboan eta Dubain.
Satorralaiak protesta deitu du ekainaren 26rako
Satorralaia auzo-mugimenduak, bestalde, elkarretaratzea deitu du ekainaren 26rako, Donostialdeko metroaren igarobideko Mirakontxa-Easo tarteko lanak berriz hasi direla salatzeko; izan ere, lanak gelditu egin ziren, inguruan agertu ziren zulo banaren ondorioz sortutako arazo teknikoengatik.
Satorralaiak ohar batean ohartarazi duenez, inor ez da "engainatu" behar, izan ere, Eusko Jaurlaritza eta Donostiako Udaleko EAJ-PSE-EEren gobernua "ausarkeriaz jokatzen ari dira, lan hau egiteak dituen arrisku nabarmenen aurrean".
Gainera, Accionak, Izak eta Altuna eta Uriak osatutako aldi baterako enpresa-elkarteari esleitutako obrak berriro abian jartzea "erronka bat da herritar askok eta hainbat gizarte-taldek, sindikatuk eta auzo-elkartek adierazitako borondatearen aurrean, metroa geldiaraztea eskatzen baitute, makroproiektua alferrikakoa eta diru asko xahutzekoa dela iritzita".