Euskadi
Garraio publikoaren erabilerak gora egin du eta autoarenak behera, pandemiaren eta erregaien garestitzeagatik
EITB MEDIA
Martxoan, EAEko hiriburuetako autoen sarrerak % 2,5 jaitsi dira, eta garraio publikoaren erabiltzaileen kopurua, berriz, % 5 eta % 9 artean igo da.
Euskal Autonomia Erkidegoko (EAE) garraio publikoaren erabiltzaileen kopuruak gora egin du martxoan, covid-19aren pandemiaren murrizketa gehienen amaieraren eta erregaien garestitzearen ondorioz. Autoen sarrerak, aldiz, batez beste % 2,5 jaitsi dira hiru hiriburuetan.
Bizkaiaren kasuan, autobusaren erabiltzaileen kopurua % 9 hazi da martxoan, otsailarekin alderatuz. Gipuzkoan ia % 9 gehitu da, eta Araban % 5.
Igoera grafikoan. Argazkia: EITB Media.
Araban, igoerarik handiena ikasleek eta langileek erabilitako lineetan gertatu da. Gainera, bi urtean lehen aldiz, Arababusek pandemia aurreko erabilera datuak berreskuratu ditu.
Metroari dagokionez, Bilbon martxoaren erdialdeko azken datuek erakusten dute bidaiarien % 87,5 inguru errekuperatu dituela, eta ordu jakin batzuetan % 90era iritsi da. Kasu honetan, pandemiak eragindako murrizketen amaierak pisu handia izan du. Donostian ere, DBUSek erabiltzaile gehiago izan ditu.
Covid-19ak eta erregaien garestitzeak ohitura aldaketa ekarri du herritarrengan, eta, ondorioz, autoen sarrerak jaitsi egin dira.
Zehazki, Gasteizen izan da jaitsierarik handiena, aurreko hilean baino % 4,16 ibilgailu gutxiago. Donostiak (% 2,98 gutxiago) eta Bizkaiak (% 1,48 gutxiago) jarraitzen diote. Bilbon, adibidez, 1.000 auto gutxiago sartu ziren martxoan, otsailarekin alderatuta.
.autobusa_erabilera{ margin-bottom: 20px; } .autobusa_erabilera table{ width: 100%; font-family: "Montserrat-Regular", Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 1em; background: #ffffff; color: black; text-align: left; } .autobusa_erabilera td{ padding: 1.2%; background: #4b678729; display: table-cell; vertical-align: middle; border: 1px solid white; width: 14%; text-align: center; } .autobusa_erabilera .grupo{ background-color: #4b67874f; font-family: "Montserrat-Bold", Arial, Helvetica, sans-serif; } .autobusa_erabilera .titulo{ text-align: center; } .autobusa_erabilera .titulo td{ background: #4b6787; color: white; font-weight: 800; font-family: "Montserrat-Bold", Arial, Helvetica, sans-serif; text-transform: uppercase; font-size: 0.9em; text-align: center; } .autobusa_erabilera .guztia td{ background: #4b678796; } .autobusa_erabilera table td:first-child{ width: 30%; font-family: "Montserrat-Bold", Arial, Helvetica, sans-serif; text-align: left; } .autobusa_erabilera table td:last-child{ font-weight: bold; font-size: larger; text-align: center; } @media (max-width: 768px){ .autobusa_erabilera{ font-size: 0.9em; } .autobusa_erabilera table td:first-child{ width: 19%; } .autobusa_erabilera td{ font-size: 0.9em; } .autobusa_erabilera .titulo td{ font-size: 0.7em; padding: 1%; text-align: center; } }2022ko otsailaren eta martxoaren arteko konparaketa | ||||
Otsaila | Martxoa | Jaitsiera | % | |
Bilbo | 3.176.657 | 3.129.696 | -46.961 | -1,48% |
Gasteiz | 1.467.753 | 1.406.754 | -60.999 | -4,16% |
Donostia | 2.863.866 | 2.778.538 | -85.328 | % 2,98 |
GUZTIA | 7.508.276 | 7.314.988 | -193.288 | -2,57% |