EUROPAR BATASUNAREN LAGUNTZAK
Bruselak krisiaren aurkako funtseko beste 93.500 milioi desblokeatu ditu
AGENTZIAK | EITB MEDIA
Horrela, Europako Batzordeak Espainia berreskuratzeko plana berrikustea onartu du, baina autobideetan bidesariak jartzeko plana bertan behera utzi du.
Europako Batzordeak Espainia berreskuratzeko plana berrikustea onartu du astelehen honetan, eta, horri esker, 83.200 milioi euro jasoko ditu mailegu bidez eta 10.300 milioi gehiago berreskuratzeko funtseko dirulaguntzen bidez, Europar Batasuneko estatuek ere oniritzia ematen badute.
93.500 milioi euro gehigarri horiek Espainiak bere jatorrizko planarekin dirulaguntzetan esleituta zituen 69.500 milioiei gehituko litzaizkieke, orain arte horietatik 37.000 milioi jaso ditu hiru ordainketatan eta aurrerapen batean, eta 163.000 milioira igotzen dute herrialdeak 2026ra arte jasoko duen funts osoa.
Espainiak lehen 1.400 milioi euroak jaso ahal izango ditu aurrefinantzaketa gisa, inbertsioetarako aurreikusitako guztizko zenbatekoaren % 20ren baliokidea, 27ek Bruselak astelehen honetan aurkeztutako erabakiari gehienez ere lau asteko epean oniritzia ematen diotenean.
Plan berriak energia berriztagarriak ekoizteko eta sare elektrikoaren azpiegituretarako baimenak emateko prozedurak sinplifikatzea jasotzen du, baita energia berriztagarriak eta trantsizio ekologikoa sustatzeko zazpi inbertsio berri egitea ere, hala nola hidrogeno berriztagarria ekoizten eta hartzen laguntzeko sistema bat edo energia berriztagarrien balio-katea eta energia-biltegiratzea laguntzeko dirulaguntzen sistema bat, besteak beste.
Gainera, berrikuspenak jatorrizko planaren 52 neurri aldatzen ditu, "inguruabar objektiboek" justifikatuta, hala nola hornidura-katearen asaldurak, Errusiak Ukrainaren aurka duen gerra eta covid-19aren inpaktu iraunkorra. Gainera, eskari ezak eta inflazio handiaren ondoriozko prezioen igoerak edo ustekabeko zailtasun juridiko edo teknikoek elementu batzuk aldatzea edo aplikazioa atzeratzea ekarri dute.
Aldaketa horien artean, 2024tik aurrera autobideetan bidesariak ezartzeko plana bertan behera utzi izana nabarmendu behar da. Horren ordez, trenbide-garraioa bultzatu da, berotegi-efektuko gasen emisioak murrizteko. Hori dela eta, Bruselaren ustez, aurreko neurriaren "anbizio-mailari eusten dio", eta Espainiari berariaz egindako gomendioari heltzen dio eremu horretan.