Gutxieneko diru-sarrera
Bizitzeko Gutxieneko Diru-sarrera kudeatzeko Euskadiren eta Nafarroaren eskumena berretsi du Konstituzionalak
AGENTZIAK| EITB MEDIA
Hala, aho batez ezetsi du PPk legearen aurka aurkeztutako konstituzio-kontrakotasuneko errekurtsoa. Konstituzio Auzitegiaren Osoko Bilkurak urtarrilaren 31n berretsi zuen Euskadik eta Nafarroak eskumena dutela Bizitzeko Gutxieneko Diru-sarrera kudeatzeko, Voxen beste errekurtso bat atzera botata.
Auzitegi Konstituzionalak aho batez ezetsi du PPk Bizitzeko Gutxieneko Diru-sarrerari buruzko Legearen aurka aurkeztutako konstituzio-kontrakotasuneko errekurtsoa, eta, ondorioz, berretsi du Euskadik eta Nafarroak eskumena dutela prestazio hori kudeatzeko.
Konstituzio Auzitegiaren Osoko Bilkurak urtarrilaren 31n berretsi zuen Euskadik eta Nafarroak eskumena dutela Bizitzeko Gutxieneko Diru-sarrera kudeatzeko, Voxen beste errekurtso bat atzera botata.
Konstituzionalak asteazken honetan jakitera eman duenez, Auzitegiaren Osoko Bilkurak atzera bota du, aho batez, PPko diputatuek Kongresuan aipatutako Legearen bosgarren xedapen gehigarriaren aurka jarritako konstituzio-kontrakotasuneko errekurtsoa. Xedapen gehigarri horrek foru-araubideko bi autonomia erkidegoek beren gain hartzea aurreikusten du, Estatuarekin akordio bat sinatu ondoren, prestazio hori beren lurraldean kudeatzea eta ordaintzea.
Erabaki horrek berretsi egiten du urtarrilaren 31ko epaian jasotako irizpidea, Voxeko diputatuek manu beraren aurka Kongresuan jarritako errekurtsoari buruzkoa, arrazoitzen baitu foru-erregimeneko erkidegoek gutxieneko diru-sarrera izapidetzea eta aitortzea beren gain hartzeak ez diola eragiten Gizarte Segurantzaren "kutxa bakarrari".
Hori horrela da, argudiatzen duenez, erkidego horiek aplikatu beharko duten araudia erabat estatala delako eta Estatuak beretzat gordetzen dituelako Gizarte Segurantzaren eredu unitarioari eta funtzionamendu ekonomiko uniformeari eustea bermatzen duten funtzioak – hala nola irizpidea finkatzea, txartel sozial digitalaren sistemaren kudeaketa edo ondorengo kontrol finantzarioa –.
Gainera, eta foru-erkidegoek Gizarte Segurantzaren arloan eskumen-espezialitaterik ez badute ere, Konstituzioaren lehen xedapen gehigarritik eratorritako finantzaketa-sistemak aukera ematen die prestazioaren ordainketa ere beren gain hartzeko, ondoren kupotik eta ekarpenetik Estatuarekiko Ekonomia Itunetik eta Hitzarmenetik eratorritako zenbatekoa kenduta.
Beraz, auzitegiak ondorioztatzen duenez, aurkaratutako arauak ez du urratzen Gizarte Segurantzaren arloko eskumenen banaketa, 149.1.17 artikulua, ezta Konstituzioko lehen xedapen gehigarria ere. Horrek esan nahi du ezetsi egiten dela 14., 41. eta 149.1.1 artikuluak urratzen direnik, berdintasun-printzipioari eta Gizarte Segurantzaren eredu bateratuari eusteari dagokienez.