emisio txikiko eremua
Gasteizek Emisio Txikiko Eremua arautzeko ordenantza proiektua onartu du
AGENTZIAK | EITB MEDIA
Arabako hiriburuko Emisio Txikiko Eremuak ez du ingurumen-etiketarik gabeko ibilgailurik sartzea debekatuko, 2027ra arte.
Gasteizko Emisio Txikiko Eremua (ETE) 2025ean sartuko da indarrean Alde Zaharrean eta Zabalguneko hainbat kaletan, eta murrizketak egongo dira zenbait ibilgailuren joan-etorrietarako, baina 2027ko urtarrilaren 1era arte ez da debekatuko ingurumen-etiketarik gabeko autoak sartzea, eta, salbuespenak salbuespen, 2030era arte ez da debeku hori B etiketa duten ibilgailuetara zabalduko.
Tokiko Gobernu Batzarrak eremua arautzeko ordenantza proiektua onartu du ostiral honetan, lehen ezarpenean Alde Zaharreko hirigunea eta Zabalgunearen zati bat hartuko dituena.
Hemendik aurrera, prozedura administratiboak bere bidea egingo du dagokion udal batzordean. Hurrengo urratsa osoko bilkurak onartzea izango da.
Ezarpena
2025ean hasiko den lehen fasean, funtsezko irizpidea izango da bizitegi-lehentasuneko eremu batetik igarotzeko trafikoa kentzea. Eremu horren perimetroa ehun seinalek baino gehiagok mugatuko dute, eta matrikulak irakurtzeko 30 kamerak kontrolatuko dute.
Zehazki, alde horrek Erdi Aroko Hirigunea eta Zabalgunearen zati bat hartuko ditu, kale hauek mugatuta: Bakea, Ramon Ortiz de Zarate, Florida, Ramon y Cajal, Luis Heintz, Magdalena, Vicente Goicoetxea, Zerkabarren kalea, Jesusen Zerbitzarien Fundatzailearen kalea, Arriagako atea eta San Ignazio Loiolakoaren kalea.
Udalak azaldu duenez, egoiliarrak, aparkatzeko plazak eskuratzen dituztenak, merkataritza eta zerbitzu establezimenduetako langileak, zamalanetarako eta larrialdietarako guneetarako ibilgailuak eta mugikortasun murriztua duten pertsonentzako aparkatzeko txartelen titularrak sartu ahal izango dira eremu horretara.
Kategoria horietakoren bateko ibilgailuen titularrek alta eman beharko dute sarbide-kontroleko sisteman, eta dagokien baimena izan beharko dute.
Bigarren fasean, 2027ko urtarrilaren 1etik aurrera, debekatuta egongo da ingurumen-etiketarik ez duten ibilgailuak sartzea, hau da, 2001a baino lehen matrikulatutako gasolinazkoak eta 2006a baino lehenagoko dieselak.
2030ean, B bereizgarria dutenei zabalduko diete debeku hori.
Hala ere, ingurumen-etiketari dagozkion mugei zenbait salbuespen egingo zaizkie; horietako bat errenta-mailari dagokio. Urteko diru-sarrera gordinak gutxienez laguntzak, subsidioak edo hobari fiskalak kalkulatzeko erreferentzia gisa erabiltzen den errenta-adierazlea baino bi aldiz txikiagoak direla egiaztatu beharko da.
Salbuetsita egongo dira, halaber, erretiro-adinetik gertu dauden profesionalen ibilgailuak, baldin eta titularrek egiaztatzen badute gehienez ere bost urteko kotizazioa falta zaiela erretiroa hartzeko legezko adinera iristeko, bai eta historikotzat katalogatutakoak, zerbitzu publikoetakoak edo eremuaren barruan aparkatzeko plazen titularrak eta errentariak ere.
Salbuespen horiek guztiek hiru urteko indarraldia izango dute.
Araudi hori ez betetzeagatik, 90 eurotik gorako isunak jarriko dira arau-hauste arinen kasuan, eta 200 eurotik gorakoak arau-hauste larrien kasuan, baina ez dira berehala aplikatuko, eta atzerapenen bat egongo da.
Iñaki Gurtubai Segurtasun zinegotziak adierazi duenez, erregulazio hori "herritarrei ezer inposatu nahi gabe" egiten da, parte-hartze prozesuan egindako ekarpenak kontuan hartu dituztelako.
Horren esanetan, ordenantza proiektuak beste hiri batzuetakoak baino "berme juridiko handiagoak" ditu; izan ere, hiri horietan emisio gutxiko eremuen erregulazioa epaitegietan amaitu da.