Itxi

PISHING

Banketxeen izena erabiliz SMS bidezko iruzurrak egiten ari direla ohartarazi dute

AGENTZIAK | ERREDAKZIOA

Leer en Castellano

Erabiltzaileak engainatzeko, aldizkako berreikuspen baten ondorioz kontua blokeatu izan dela ohartarazten da mezuan, eta honekin batera web esteka batean klik egitea eskatzen zaio bizktimari.

Pishing kanpaina berri batez ohartarazi dute. Argazkia: Nafarroako Guardia Zibila

Nafarroako Guardia Zibilak SMS bidezko kanpaina berri batez ohartarazi du; banketxe ezberdinen izena erabiliz iruzur egiten dute gaizkileek.

Erabiltzaileak engainatzeko asmoz, mezu baten bidez banketxearen aldizkako berrikuspen bat egingo dela eta kontua aldi baterako blokeatua izan dela ohartarazten zaio. Gainera, testuarekin batera doan helbidean klik egiteko eskatzen zaio erabiltzaileari, baina, esteka horrek webgune faltsu batera bideratzen du. Esteka faltsu horretatik biktimari informazio pertsonala eskatzen zaio, hala nola bere NANa, telefono mugikorraren zenbakia edo bankura sartzeko erabili ohi dituen gakoak.

"Pishing" izenez ezagutzen dira gisa honetako iruzurrak. Zibergaizkileek informazio pertsonala edo banketxeko gakoak lortzeko gehien erabiltzen duten bidea da.

Zer egin behar da?

Era horretako SMSak jasoz gero, kreditu-txartelaren atzeko aldean agertzen den banketxearen bulegora deitu behar da, edo zuzen harremanetarako zenbakira deitzeko eskatu du Guardia Zibilak. Ez da inoiz SMSn agertzen den telefonora deitu behar, ezta esteka sakatu ere.

Ez fidatu mezu alarmistekin. Normalean, horrelako mezuek testu deigarriak izaten dituzte edo ekintza premiazkoren bat egiteko eskatzen dute. Hona hemen adibide batzuk: "Segurtasun-mezu berri bat duzu"; "Mugimendu susmagarriak detektatu dira": "Kontu ez-aktiboak ezabatzea"; "Jakinarazpen bat jaso duzu"; "Pakete bat duzu zain", etab.

Guardia Zibilak herritarrei gogorarazi die banketxeek ez dituztela horrelako metodoak erabiltzen datu pertsonalak eta are gutxiago pasahitzak eguneratzeko.

Nola konpondu iruzur egin badigute?

Bankuko datuak eman badira (txartel-zenbakia, PINa, CVVa, koordenatu-txartela, etab.), lehenik eta behin bankuarekin harremanetan jarri eta gertatutakoa azaldu behar da, dagozkion neurriak har ditzaten eta phishing-aren balizko ondorioak ahalik eta gehien arindu ditzaten. Bankuari jakinarazi ondoren, iruzur horren edo beste baten biktima izan bazara, salaketa bat jarri behar da Guardia Zibilaren Herritarren Arretarako edozein bulegotan.

Albisteak (3)