Hezkuntza
Espainiak azterketa gutxiago eta "heldutasun-ariketa" bat dituen Unibertsitatean sartzeko proba proposatu du
Agentziak | EITB Media
Pilar Alegriaren ministerioak selektibitatearen egitura birplanteatzea proposatu die autonomia-erkidegoei eta unibertsitateei, LOMLOE legearen eskumen-ikaskuntza ezartzeko, hiru ikasturteko trantsizioarekin.
Your browser doesn’t support HTML5 video
Espainiako Gobernuak Unibertsitatera sartzeko probak azterketa gutxiago eta "heldutasun-ariketa" bat izateko asmoa du. Aldaketa horiek erabat ezarrita egongo lirateke 2026-27 ikasturtean, Pilar Alegria Hezkuntza eta Lanbide Heziketako ministroak autonomia erkidegoei eta Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Konferentziari aurkeztu dien proposamenaren arabera.
Ministerioak uste du ezinbestekoa dela sarbide-probaren egitura birplanteatzea, LOMLOEren curriculumak proposatzen duen eskumen-ikaskuntza ezartzeko. Hezkuntza Sailak eredu berrira pixkanaka egokitzeko denbora-tarte bat aurreikusten du, irakasleentzat zein ikasleentzat.
Exekutiboak ez du proposatu Estatu osoan proba bateratu bat egitea, baina bai autonomia erkidegoei homologagarriak izango diren probak egitea ahalbidetuko dieten akordioak lortzea. Lantaldeak sortuko dira Ministerioaren, autonomia erkidegoen, unibertsitateen eta ebaluazio-institutuen artean, diseinua eta zuzentzeko modua ezartzeko.
Dokumentuan, ikasleek guztira 4 ariketa egitea proposatu du, horietako bakoitzak notaren % 25 izanda: ikasgaien 3 ariketa —ikasleak aukeratutako derrigorrezko modalitateko ikasgaiari buruzko ariketa espezifiko bat. Filosofiaren Historia eta Espainiako Historia ikasgai komunetako ariketez gain— eta laugarren ariketa orokor bat, "lehen hiru ikasturte horietan —2023tik 2026ra arte—, ikasleak nagusiki ebaluatu nahi dituen heldutasun akademikoa eta arlo horri lotutako trebetasunak baloratzeko".
2026-27 ikasturtetik aurrera, heldutasun-ariketa orokorra notaren % 75 izango da, "ikasgai komun guztien gaitasun espezifikoen gainean eraikiko baita". Modalitatearen ariketa espezifikoak, beraz, % 25eko balioa izaten jarraituko du. Beraz, une horretatik aurrera, ikasleek bi ariketa egingo dituzte.
Ministerioak azaldu duenez, heldutasun-ariketa orokorrak hainbat dokumentu (testuak, irudiak, infografiak, grafikoak, taulak, ikus-entzunezkoak, etab.) izango ditu, gai beraren inguruan, eta ikasleei alderdi eta ikuspegi desberdinetatik azterketa bat egiteko eskatuko zaie, hainbat galdera motari erantzunez (itxiak, erdiegituratuak eta irekiak).
"Ikasleek dokumentazio hori guztia aztertzeko, baloratzeko, informazioa ateratzeko edo elkarrekin lotzeko duten gaitasuna baloratu nahi da, galderen edo proposamenen bidez modu gutxi-asko gidatuan", argudiatu du Alegriaren ministerioak. Ariketa honetan galderak egingo dira gaztelaniaz, beste hizkuntza ofizialean hori duten komunitateetan eta atzerriko hizkuntza batean.
Ministerioak nota orokorra Batxilergoko notatik (% 60) eta sarbide-probatik (% 40) lortzearen alde egin du.
Orain arte bezala, sarbide-fase hori onarpen-fase espezifiko batekin osatuko da. Ikasleak onarpen-prozesuan sartzeko erabiliko duen nota sarrerako azken notaren eta onarpen-faseko notaren batuketa izango da.
"Helburua eztabaidarako eta elkarrizketarako aldi bat irekitzea da, proba berri honen diseinuari buruzko akordioak lortzeko, autonomia erkidegoen eskumenak errespetatuz", dio proposamenak.
Jaurlaritza, kritiko
Jokin Bildarratz Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak uste du Espainiako Hezkuntza Ministerioak "azkarregi" aurkeztu duela unibertsitatean sartzeko proba berriaren proposamena eta azpimarratu du horrelako gai garrantzitsu batean hausnarketa eta adostasuna ezinbestekoak direla.
Lurraldeen arteko Hezkuntza Batzordeak bilera egin du gaur goizean eta foro horretan jakinarazi die Hezkuntza Ministerioak erkidegoei unibertsitatean sartzeko proba eredu berri bat landu duela.