Itxi

Adimen artifiziala

Adimen artifizialak sortutako edukiak identifikatzeko eskatu die Bruselak plataforma digitalei

AGENTZIAK | EITB MEDIA

Leer en Castellano

Europako Batzordearen ustez, Youtube edo TikTok plataformek, esaterako, argi utzi behar dute adimen artifizialak zer eduki sortu dituen, jardunbide egokien kodeari erantzuteko.

Neurriak Meta, Mozilla, Google, Microsoft eta TikTok erraldoi teknologikoei eragiten die. EFE.

Europako Batzordeak astelehen honetan proposatu du desinformazioaren aurrean jardunbide egokien Europako kodean inskribatuta dauden plataforma digitalak berehala identifikatzea eta adimen artifizialarekin sortutako edukiak bereiztea.

Hori da Bruselak abian jarritako jardunbide egokien kodeko lantalde iraunkorraren bileraren berritasun nagusia; izan ere, abuztutik aurrera, legeria digital berria indarrean sartzen denean, nahitaezkoa izango da jardunbide egokien kodea betetzea.

"Gaur egungo kodeak ez du horrelako tresnarik jasotzen, eta lantalde horren helburua da, hain zuzen ere, teknologia berri horrek sortutako edukia kontrolatzeko beharraz hitz egitea, kodea eboluzionaraztea eta egokitzea, aurrerapen teknologikoak eta sozialak kontuan hartuta".

Ildo horretan, Bruselak aurrerapausoa eskatu die erraldoi teknologikoei adimen artifizialak sortutako eduki faltsua identifikatzeko eta, eduki hori zehazteaz gain, erabiltzailea ezagutzeko eta babesteko. Balizko epeei dagokienez, Europako Gobernuak espero du eduki horiek berehala etiketatzea, adimen artifizialeko aplikazioak ugaritzen ari baitira.

Jardunbide egokien kodea 2018an sortu zen, eta zerbitzu digitaletan diharduten 30 bat enpresari aplikatzen zaie, besteak beste, Meta, Mozilla, Google, Microsoft eta TikTok enpresa erraldoiei.