Gasteiz
Santa Maria Katedralaren eraikuntzaren historia osorik ikus daiteke jada, errealitate birtualari esker
N. B. | EITB Media
360°-ko esperientzia berria bisita gidatuan sartuko da lehendik dagoen errealitate birtualarekin, eta denboran bidaiatzeko eta hiriak eta tenpluak IX. mendetik XIV. mendera izan duten bilakaera ikusteko aukera ematen duen proiektu bat burutzen du.
Your browser doesn’t support HTML5 video
Santa Maria Katedrala Fundazioak hiru ikus-entzunezko berri aurkeztu ditu gaur goizean, bisitariek Katedralaren eraikuntza-bilakaeraren sekuentzia osoa osatu eta Errealitate Areagotuan bisita integrala eta osoa egin ahal izan dezaten.
360°-ko esperientzia berria bisita gidatuan sartuko da lehendik dagoen errealitate birtualarekin, eta, hori osatzeko, Katedralaren nabea eta hiriko Harresia bisitatu ahal izango dira.
Cristina Gonzalez lehen diputatu nagusiak eta Enplegu, Merkataritza, Turismo eta Foru Administrazioko foru diputatuak eta Joan Lasa Santa Maria Katedrala Fundazioko kudeatzaileak gaur aurkeztu dituzte prentsaurrekoan hiru eszena berriak, eta azpimarratu dute orain amaitzen ari den proiektu horrek bisita-programen eskaintza turistikoa indartzen duela.
Bisitariek aukera izango dute denboran zehar "bidaiatzeko" errealitate birtualaren bidez eta beren begiekin hiriak eta tenpluak IX. mendetik XIV. mendera bitartean izandako bilakaera ikusteko.
"Ikus-entzunezkoak Katedralaren eraikuntza-bilakaeraren inguruko bideoen jarraipena eta osagarria dira, baina aurrekoetatik bereizten dira, lehenengoak jatorrizko Eliza Erromanikoan (XII. mendearen erdialdea) eta Katedralaren eraikuntzaren hasieran (XIII. mendearen hasiera) oinarritzen baitziren", azaldu du Lasak.
Interesatuek erreserbak egin beharko dituzte Katedralaren web orrialdean edo 945 255135 telefonora deituta.
Era berean, Santa Maria Katedrala Fundazioak 360°-ko bideoak herritar guztien eskura jarriko ditu www.catedralvitoria.eus web gunean, aurretik ekoitzitako piezekin batera.
360°-ko ikus-entzunezko murgiltzaile berriak
Lehen bideoan (Santa Mariaren birsortzea, 1280-1330 urteak), ikusleak egungo elizpean kokatzen dira (oraindik eraiki gabe), eta, bertan, hiriaren harresia eta irteerako atea, inguruneko hirigintza (XIV. mendeko lehen urteetan, baserriaren berrurbanizazio erabatekoa jasan zuena) eta Santa Mariaren eraikuntza (mendebaldeko fatxada) ikus daitezke. Alfontso VIII.ak hasitako tenpluan geldialdi garrantzitsu bat egin ondoren, Katedralaren obrari 1280. urtean ekingo diote berriro, eta arkitekturan aldaketa garrantzitsuak egingo dituzte. Era horretan, tradizio erromanikoko ereduei jarraitzen zien lehen elizaren aurrean (kripta erabateko protagonista izanik), espazio sakratuaren ikuskera berri batekin bat datorren eraikina proiektatuko da; beraz, kripta kendu eta, aurretik zegoen eraikinak ezarritako mugen barruan, logika gotikoa ezarriko da.
Bigarren bideoan (Iñigueztarren hileta-panteoia, 1300. urtea), Katedralaren barruan kokatzen dira bisitak, zehazki, transeptuaren hegoaldeko besoan, Hirutasun Santuaren eta Santa Anaren kaperen parean. Indusketa arkeologikoen arabera, kapera horien erdian Iñigueztarren leinuko hilobi exentu monumentalak zeuden, Santa Mariaren zaindari sortzaileak 1300. urte inguruan. Une hori lehen eszenaren garaikidea izan daiteke; gurutzadura errematatzen zuen egurrezko estalkia ere ikus daiteke.
Azkenik, eta baita elizpetik ere, hirugarren bideoaren bidez (Fatxada harmonikoaren proiektua, 1330-1350 urteak), Santa Mariaren eraikuntza-prozesua ezagutzen jarraituko da —orain XIV. mendearen bigarren herenean—. Denboraldi horretan, beste egile batzuek tenplua mendebalderantz handitu zuten, mendebaldeko fatxada dorreduna sortuz, hiru aldeko portada eta guzti.
Obra hori zela-eta, kalea eta hiriko atea mendebalderago eraman behar izan zituzten, egungo elizpearen trazadurarekin bat eginez (oraindik eraikitzeko zegoena). Hori errealitate birtualera eramanda, bisitariek bigarren atea, inguruko hirigintza (Santa Mariako ospitalearekin) eta mendebaldeko hiru aldeko portadaren eraikuntzaren hasiera ikus ahal izango dituzte, besteak beste.